Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (2)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Zhulavskyi A$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2
1.

Zhulavskyi A. 
Investment Potential of the Enterprise: Theory and Practice of Assessment [Електронний ресурс] / A. Zhulavskyi, V. Gordiienko, O. Samofalova // Вісник Сумського державного університету. Серія : Економіка. - 2015. - № 2. - С. 7-15. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VSU_ekon_2015_2_3
Здійснено систематизацію поглядів учених щодо суті та змісту поняття "інвестиційний потенціал підприємства". Проаналізовано фактори, що впливають на інвестиційний потенціал підприємства. Наведено методичні підходи до економічної оцінки інвестиційного потенціалу та напрямки їх удосконалення. Проведено аналіз показників використання інвестиційного потенціалу підприємства. Доведено необхідність розрахунку інтегрального показника, який комплексно характеризує інвестиційний потенціал підприємства.
Попередній перегляд:   Завантажити - 431.657 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Zhulavskyi A. Yu. 
Social and environmental responsibility strategies of business [Електронний ресурс] / A. Yu. Zhulavskyi, D. O. Smolennikov, N. M. Kostyuchenko // Науковий вісник Національного гірничого університету. - 2017. - № 3. - С. 134-139. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvngu_2017_3_23
Purpose. The purpose of the article is to identify strategies for social and environmental responsibility of a company according to the existing business opportunities for implementing social and environmental responsibility and according to the readiness of an enterprise to introduce programs of social and environmental responsibility as well as to choose the strategic alternative according to the level of social and environmental security of the region in which the enterprise is located. Methodology. The results were obtained with the following methods: matrix approach in creating a matrix of social and environmental responsibility strategies of a company; quantitative analysis in determining the capability of an enterprise to implement appropriate social and environmental responsibility; qualitative analysis in determining the readiness of a company to introduce these programs. Findings. The authors proposed a list of criteria to identify the strategies for social and environmental responsibility of companies. Nine main strategies for social and environmental responsibility of companies were determined in the paper, namely, reactive, defensive, stabilization, minimum responsibility strategy, preventive, growth strategy, accommodative, capacity building, proactive. The authors proposed an algorithm to choose strategic alternatives according to the existing company's strategy of social and environmental security. Originality. The authors suggested a two-level matrix of choosing the strategies for social and environmental responsibility of the enterprise according to the following: basic selection criteria upon which it is possible to make conclusions regarding the available development strategy: the capabilities for the implementation of social and environmental responsibility programs as well as the readiness of enterprise to implement these programs; criterion of strategic alternatives choosing, i. e. the level of social and environmental security of the region in which the enterprise is located. Based on this criterion, it is possible to draw a conclusion of prospects of an enterprise's development and required strategic alternative with the purpose of implementing social and environmental responsibility at an enterprise. Practical value. The suggested approach allows an enterprise to determine its development strategy to achieve social and environmental responsibility and a company's readiness to implement social and environmental responsibility programs as well as to choose a perspective strategic alternative.
Попередній перегляд:   Завантажити - 534.247 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського